مدادرنگی

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

نسخه ی نهایی اوبونتو ۱۲.۱۰ با نام  Quantal Quetzal

این هفدهمین نسخه از سیستم عامل اوبونتو است و تا ۲ سال آینده پشتیبانی خواهد شد .

م.وفادارنژاد


نسخه جدیدی از Fedora Linux منتشر شد. این نسخه به همراه پشتیبانی از Cloud Computing بر روی تعدادی از ارائه کننده‌های این خدمات، میزکار KDE Plasma Workspace 4.7 و GNOME 3.2، بوت لودر GRUB2 و حذف کامل HAL و تغییرات دیگر منتشر شده است. همچنین پشتیبانی از مجازی سازی نیز در این نسخه بهبود پیدا کرده است.


Get Fedora

 Fedora is 100% free for you to enjoy and share.

م.وفادارنژاد


هم اکنون می توانید آخرین نسخه از کوبونتو را به صورت رایگان و با لینک مستقیم دانلود کنید.




دانلود کوبونتو ۱۲٫۴٫۱ با لینک مستقیم

م.وفادارنژاد



آیا واقعا شاد هستید؟
آیا اصلاً می‌دانید شاد بودن به چه معنی است و برای رسیدن به خوشبختی چه باید کرد؟
این سوالات برای کسانیکه به دنبال خوشبختی هستند خیلی مهم است.
اگر می‌خواهید شاد باشید باید درک کنید که می‌توانید شاد باشید و باید شاد باشید.
خیلی‌ها به ‌اشتباه باور دارند که لیاقت خوشبختی را ندارند و بدبختی خود را بعنوان سرنوشتشان پذیرفته‌اند.
اما حقیقت این است که خوشبختی، مثل هر چیز دیگری در زندگی، باید پرورانده شود ...

م.وفادارنژاد

لینوکس به خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که از هستهٔ لینوکس استفاده می‌کنند که معروف ‌ترین نمونه از نرم‌افزار آزاد و متن‌باز شناخته می‌شود. دراصل تنها باید هستهٔ لینوکس را لینوکس نامید، اما به طور معمول این واژه به سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که بر مبنای هستهٔ لینوکس و کتاب‌خانه‌ها و ابزارهای پروژه گنو ساخته شده‌اند. به مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای بنا شده بر اجزای گفته شده توزیع لینوکس (linux distribution) می‌گویند. اوبونتو یک توزیع گنو/لینوکس است که بر مبنای توزیع دبیان پایه‌گذاری شده‌است؛ اما با آن تفاوت دارد. نام اوبونتو از یکی از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی انسانیت نسبت به دیگران (Humanity Towards Others) گرفته شده‌است. از ویژگی‌های بارز اوبونتو می‌توان به کاربرپسند بودن، سادگی، زیبایی، سرعت و عدم نیاز به سخت‌افزار پیچیده اشاره کرد. این سیستم‌عامل یکی از کاربرپسندترین توزیع‌های گنو/لینوکس است و در مدت نسبتا کوتاه عمر خود، توانسته رشد خیره‌کننده‌ای در جذب کاربران عادی داشته باشد. بر طبق آمار وب، این توزیع در بین دیگر توزیع‌های گنو/لینوکس ۵۰ تا ۷۰ درصد سهم بازار را بدست. اوبونتو هر ۶ ماه یک بار نسخهٔ جدیدی را عرضه می‌کند. هر نسخه از اوبونتو، تا ۱۸ ماه پس از انتشار آن نسخه، پشتیبانی می‌شود. آخرین نسخه اوبونتو، نسخه 12.04 OEM June 2012 و با نام "پانگولین دقیق" است. 


برای دریافت آخرین نسخه اوبونتوUbuntu 12.4 اینجاکلیک کنید .

م.وفادارنژاد

سوال اینه آیا ما واقعاً نیازی به استفاده از آنتی‌ویروس در اوبونتو و یا هر توزیع لینوکس دیگه داریم؟ جواب همیشگی یک کلمه است، نه. چرا؟ بزارید کمی در این مورد صحبت کنیم.

م.وفادارنژاد

در این نوشته قصد داریم در مورد روند پیکربندی و کامپایل هستهٔ‌ لینوکس صحبت کنیم. اگر شما یک کاربر عادی سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس هستید، شاید هیچوقت به فکر تغییر هستهٔ سیستم‌عامل خود نبوده‌اید. در این صورت این نوشته اطلاعاتی کلی در مورد هسته و نحوهٔ کامپایل و تعویض آن در اختیار شما می‌گذارد.

م.وفادارنژاد

دانلود  نسخه ی اوبونتو ۳۲ و ۶۴ بیتی


نسخه ۱۱٫۱۰ را می توانید هم اکنون با لینک مستقیم دانلود کنید.

دانلود نسخه ۳۲ بیتی اوبونتو ۱۱٫۱۰

دانلود نسخه ۶۴ بیتی اوبونتو ۱۱٫۱۰

م.وفادارنژاد

فدورا سیستم عاملی هست که هسته آن لینوکس میباشد و همچنین استفاده آن برای تمام افراد رایگان است و تمام پشتیبانی های آن به صورت رایگان انجام میشود ، و همچنین این سیستم عامل جزو دسته نرم افزار ای متن باز (open source) میباشد .

پروژه فدورا توسط تیم رد هت (red hat) ایجاد و پشتیبانی شده است . در این نسخه جدید بسیاری از مشکل های این سیستم عامل حل شده و پکیج های آن به روز شده و ظاهر آن بسیار زیبا شده .



لینک دانلود

م.وفادارنژاد

سیستم عامل بومی قاصدک 

قاصدک چیست !

توضیحات در ادامه مطلب

 لینک دانلود رایگان قاصدک

نرم افزار ساخت سی دی NetBill از روی فایل ISO

م.وفادارنژاد